سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تاریخ ۲۰ آپریل ۲۰۲۵ بیانیهای منتشر کرد و نسبت به افزایش تلاشهای شرکتهای تولیدکننده محصولات دخانی برای جذب جوانان هشدار داد. این شرکتها با بهرهگیری از روشهای نوین بازاریابی، از جمله تبلیغات در شبکههای اجتماعی، استفاده از اینفلوئنسرها و طراحی بستهبندیهای جذاب، بهویژه در حوزه سیگارهای الکترونیکی و محصولات نیکوتینی جدید، نسل جوان را هدف قرار دادهاند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در راستای روز جهانی بدون دخانیات (۳۱ مه ۲۰۲۵)، کمپینی جهانی برای محدودسازی این نوع بازاریابی راهاندازی خواهد کرد. این اقدام با هدف حفاظت از سلامت عمومی و کاهش گرایش جوانان به مصرف دخانیات انجام میشود.